About Me

I Danmark er jeg født” skrev H.C. Andersen “Jag är ganska mager om bena” skrev Nils Ferlin Dessa två påstående kunde lika gärna gälla mig. Jag föddes i Odense liksom H.C.A. Jag är också mager om bena, “tillika om armar och hals”, men sen upphör likheterna. Jag kom till Sverige 1947, började jobba i Hörby, där jag träffade min maka. Vi gifte oss 1953, alltså för 57 år sedan och har en dotter i Texas med make och en son. I Malmö har jag en son och i Lund hans son samt dotterns flicka.

Monday, May 17, 2010

På en bänk vid kanalen

Idag den 17 maj kom sonen och åt middag med oss - en jättegod ärtsoppa. Efteråt drack vi kaffe med goda wienerbröd, som han bjöd på. Han bjöd också på diskningen och makan torkade. En son att vara stolt över. På eftermiddagen gick makan och jag en runda och satte oss på en bänk vid kanalen eftersom det var soligt. Det var första gången i år vi satt ute, men efter en stund blev det lite för kyligt, det blåser ju alltid vid kanalen, så vi fick fortsätta vår vandring.

No comments: