About Me

I Danmark er jeg født” skrev H.C. Andersen “Jag är ganska mager om bena” skrev Nils Ferlin Dessa två påstående kunde lika gärna gälla mig. Jag föddes i Odense liksom H.C.A. Jag är också mager om bena, “tillika om armar och hals”, men sen upphör likheterna. Jag kom till Sverige 1947, började jobba i Hörby, där jag träffade min maka. Vi gifte oss 1953, alltså för 57 år sedan och har en dotter i Texas med make och en son. I Malmö har jag en son och i Lund hans son samt dotterns flicka.

Sunday, June 13, 2010

Malmö - Dallas.

I morse flög barnbarnet till sin far och mor,
att träffa dem och sin lillebror,
det var så länge sedan de varandra såg,
så det är inte lätt att komma ihåg.
Tlll vännerna i Dallas ska hon åka
och hälsa på och trevligt språka.
Jag hoppas att hon roligt får,
att tiden sätter sina spår,
i hjärta, själ och sinne -
det ger ett härligt minne.

1 comment:

Charlene said...

Haha vilken fin dikt morfar! Jag har haft det jattebra an sa lange, traffat vanner, atit god mat mm. Berattar mer for mormor nar vi hors i telefon sa berattar hon for dig!! Saknar er bada jatte mycket!! Puss och kram, Charlene.