About Me

I Danmark er jeg født” skrev H.C. Andersen “Jag är ganska mager om bena” skrev Nils Ferlin Dessa två påstående kunde lika gärna gälla mig. Jag föddes i Odense liksom H.C.A. Jag är också mager om bena, “tillika om armar och hals”, men sen upphör likheterna. Jag kom till Sverige 1947, började jobba i Hörby, där jag träffade min maka. Vi gifte oss 1953, alltså för 57 år sedan och har en dotter i Texas med make och en son. I Malmö har jag en son och i Lund hans son samt dotterns flicka.

Friday, December 11, 2009

Ryggont

Jag har haft mer ont i ryggen än jag brukar och misstänker att jag tagit i för hårt när jag gjort mina sit ups, vilket också makan tror, så jag får väl ta det lite försiktigare i fortsättningen.

I morgon är det lördag och då kommer barnbarnet, som hon brukar på lördagarna, och det är alltid roligt att ha henne här.

Vädret har mest varit mulet med några få solglimtar och omkring 4 plusgrader.

1 comment:

Anna of Dallas said...

Du får akta dig, speciellt nu som Mor har fått så jätteont i sin rygg.
Ni kan ju inte båda vara kassa på en gång.