About Me

I Danmark er jeg født” skrev H.C. Andersen “Jag är ganska mager om bena” skrev Nils Ferlin Dessa två påstående kunde lika gärna gälla mig. Jag föddes i Odense liksom H.C.A. Jag är också mager om bena, “tillika om armar och hals”, men sen upphör likheterna. Jag kom till Sverige 1947, började jobba i Hörby, där jag träffade min maka. Vi gifte oss 1953, alltså för 57 år sedan och har en dotter i Texas med make och en son. I Malmö har jag en son och i Lund hans son samt dotterns flicka.

Thursday, May 5, 2011

Alzheimer.

Nu har jag fått veta att jag har Alzheimer. Det är en sjukdom som många över 65 år drabbas av
fast först nu när jag är 86 märker jag av den. Jag har svårt för att komma ihåg saker och ting, men det får jag ju leva med, fast det är svårt för makan som får hålla reda på dem.

2 comments:

Anna of Dallas said...

Glöm inte att skriva på bloggen ibland och var glad att du har ett "externminne" i Mor liksom många datorer behöver.

Alfred & Sara said...

Tack för ditt råd Birthe, det ska jag försöka följa!
Kram från Far!