About Me

I Danmark er jeg født” skrev H.C. Andersen “Jag är ganska mager om bena” skrev Nils Ferlin Dessa två påstående kunde lika gärna gälla mig. Jag föddes i Odense liksom H.C.A. Jag är också mager om bena, “tillika om armar och hals”, men sen upphör likheterna. Jag kom till Sverige 1947, började jobba i Hörby, där jag träffade min maka. Vi gifte oss 1953, alltså för 57 år sedan och har en dotter i Texas med make och en son. I Malmö har jag en son och i Lund hans son samt dotterns flicka.

Thursday, March 25, 2010

Våffeldag

Idag torsdag den 25 mars är det väffeldagen och makan serverade varma våfflor med sylt och vispgrädde - uhmm-mumsmums. Det är också min dopdag (1925). Solen har skinat hela dagen och jag kunde sitta på gården utan jacka och njuta - vaktmästarn hade sopat gården så där var rent och fint. Nu väntar vi på att bord och stolar sätts ut och blir lackerade, det blev de inte ifjor.

4 comments:

kockajäveln said...

Grattis i efterskott på dopdagen!:)mysig blogg du har förresten!

Anna of Dallas said...

Jag skulle just in p[ min blogg och skriva om våffeldagen och då såg jag att du redan hade skrivit om den på din blogg. Vi hade också våfflor hr i Dallas dagen till ära. (med riktiga jordgubbar)

Alfred & Sara said...

Konstigt att vi bägge var inne samtidigt! /Far

Alfred & Sara said...
This comment has been removed by the author.